Kezdd az évet fitten, jó formában!

2018-01-04 17:00:16

A tél igazán mozgalmas időszak a testnek és a léleknek egyaránt, az ünnepek elmúltával pedig érdemes magunkra is szánni egy kis időt. Töltődjünk fel energiával, szervezzük meg a napi teendők mellett a kikapcsolódást, valamint a pihenést, és figyeljünk oda egészségünk megőrzésére! Legyen a január a feltöltődés hónapja – ehhez szeretnék pár tippet adni nektek.

Manapság gyakori jelenség, hogy az ember úgy érzi, nincs ideje semmire, főleg most, hogy a téli időszakban már kora délután sötét van, hosszabbak az esték, rövidebbek a nappalok. A karácsonyi és év végi hajtás is kimerítő lehet, így javaslom, hogy kezdjük tudatos feltöltődéssel 2018-at, szánjunk megfelelő időt magunkra, és figyeljünk az egészségünk megőrzésére!

Legyenek terveink!

Gondolkodjunk el azon, hogy mit várunk az újévtől, milyen terveket szeretnénk megvalósítani. A nagy álmok mellett legyenek kisebb célok, akár havi bontásban, hogy azokat tudatosan, apránként elérhessük.

A sikerélmények feltöltenek, motivációt adnak, ezáltal pedig magabiztosabbak, kiegyensúlyozottabbak leszünk, ami kihat a magánéletünkre, munkánkra és a környezetünkre is.

Szánjunk időt magunkra!

Ha úgy érezzük, nincs időnk magunkra, akkor tudatosan tervezzük be a napi teendők közé az időt, amikor csak magunkkal foglalkozunk. Ha leraktuk a gyerekeket aludni, takarózzunk be egy puha plédbe, és olvassunk bele a kedvenc magazinunkba vagy könyvünkbe, kortyoljunk a forró italunkból, és élvezzük, hogy nincs stressz, nincs rohanás. Ha szeretjük a fürdőket, engedjük tele a kádat, csepegtessünk bele illatos olajokat, és engedjük el magunkat egy fél órára – a relaxáció után úgy érezzük, hogy újjászülettünk.

Mozogjunk, sportoljunk!

A pihenés mellett az aktív kikapcsolódás is fontos, és bár a szürke, nyirkos időben nehezebben kimozdulni a lakásból, télen se feledkezzünk meg a sport, a mozgás fontosságáról. Hetente két-három alkalommal mozgassuk át a testünket, ha nincs időnk edzőterembe menni, akkor otthon is elvégezhetünk pár guggolást, felülést és emelést. Akár a családot is bevonhatjuk a tornába, de még jobb, ha közösen tervezünk aktív programot: télen is jókat lehet kirándulni a közeli hegyekben, és ebben az időszakban tele van a város jégkorcsolyapályákkal.

Fontos a vitaminpótlás!

Hogy betegségek nélkül átvészeljük a telet, figyeljünk a megfelelő mennyiségű vitamin pótlására. A tabletták mellé (vagy helyett) válasszunk zöldségeket, gyümölcsöket, és bár jóval korlátozottabb a kínálat januárban, figyeljünk rá, hogy friss, magas rosttartalmú ételeket fogyasszunk! Télen nagy kedvenceim a zöld turmixok, ezeket bátran készíthetjük nyers uborkával, brokkolival, avokádóval– napi két deci vitaminbomba garantáltan segít fittnek maradni.

Képek: Pinterest