Hét tipp téli lehangoltság, fáradtság ellen

2018-03-08 17:00:29

A régóta tartó hűvös, téli idő, a sötét napok és a kedvezőtlen időjárás mindannyiunk jókedvére rányomja a bélyegét. A téli időjárás okozta lehangoltság, fáradtság a nőket különösen érzékenyen érinti, hajlamosabbak ebben az időszakban a levertségre. Az a jó hírem van, hogy már jövünk ki a télből, egyre melegebbek lesznek a napok, és most hét tippet adok nektek én is, hogy frissen, üdén várjátok a tavaszt!

A téli rosszkedvnek megvan a biológiai magyarázata, a fényhiány hatására megbillen a szervezet egyensúlya: megemelkedik a szervezetben a melatonin nevű hormon szintje, ezért érezzük levertnek, fáradtnak magunkat. Ez a hormon a felelős az ébrenlét és alvás ciklusának összhangjáért, ami ebben az időszakban szinte teljesen átalakul. A fényhiány másik hatása, hogy a jó kedélyállapotért, memóriáért és a figyelemért felelős hormon is hamarabb lebomlik, így könnyen idéz elő rossz kedélyállapotot.

Némi tudatossággal azonban tehetünk ez ellen!

  1. Télen hajlamosak vagyunk megfeledkezni a mozgás fontosságáról, jobban érezzük magunkat az otthon melegében, mint kint, így gyakran elmaradnak az edzések, és a sétákat sem iktatjuk be a napirendünkbe. Pedig a mozgás ilyenkor is nagyon fontos! Mozogjunk minél többet a friss levegőn, hiszen segít elűzni a nyomasztó gondokat. A boldogsághormonok termelődését már napi egy óra torna, vagy egy kiadós séta is elősegíti!

  1. Jusson idő a regenerálódásra! A rövidebbnek tűnő napokba is bele kell csempészni olyan tevékenységeket, melyek feltöltenek! A munka és a család mellett szánjunk időt kedvenc magazinunk, könyvünk vagy blogunk olvasására, engedjünk meg magunknak legalább heti egy forró, habos fürdőt. A levendula illata megnyugtat és ellazít, a téli időben használjuk illatosítóként a lakásban, vagy cseppentsünk belőle a kádba!
  2. Bár télen hajlamosak sokan nem figyelni az egészséges táplálkozásra, ilyenkor is ajánlott a sok tejtermék, a tojás, a sovány hús és a hal fogyasztása. A bennük található B-vitamin segít elűzni a fáradtságot, és még a frontok miatti fejfájás ellen is hatásos!
  3. Az egyéb vitaminokról sem feledkezzünk meg! Télen ne csak a C-vitamin, de a D-vitamin pótlását is tartsuk szem előtt! A koncentrálóképességet és a jó hangulatot a kálciumban, vasban és magnéziumban gazdag ételekkel javíthatjuk, ezért ne hagyjuk ki a diót, a banánt, a spárgát és a céklát sem az étrendünkből.
  4. Engedjük be az otthonunkba a fényt és a jó levegőt: tegyük a lakást világosabbá, és szellőztessünk rendszeresen!
  5. Hordjunk színes ruhákat, kiegészítőket, ne higgyük azt, hogy télen csak feketére, szürkére és barnára lehet gondolni! Ugyanez igaz a sminkre és a körmökre is: legyünk bátrak, keressünk szép, vidám színeket, ne burkolózzunk a szürkeségbe!

  1. Bőrünk és hajunk ápolására is fokozottan figyeljünk: a szeles, hideg időjárás káros hatásaitól csak a rendszeres hidratálás véd meg! Tájékozódjunk, hogy milyen otthoni maszkok, pakolások állnak rendelkezésre, de időközönként bízzuk magunkat profikra, akik a nekünk legjobb megoldást kínálják!

Látogassatok el a Beauty Pest Browba, ahol nem csak a kellemes hangulat garantálja a feltöltődést, hanem testileg is megújulhattok, felfrissülhettek szakembereink segítségével!

Képek: Pinterest